jueves, 4 de junio de 2015

Sentint-me com una enginyera de la N.A.S.A.

Hola, hola!

Com bé sabeu, el grup amb el què faig pràctiques a l’Urgell és el grup dels astronautes. També us he comentat que el seu projecte és construir una nau espacial com les de veritat per dins i per fora. Us he comentat qualque vegada, a més, que quan vaig arribar el projecte ja estava iniciat. Però la meva tutora en tot moment m’ha implicat i m’ha deixat formar part d’aquest procés de construcció.

Ja us vaig explicar que al començament de les pràctiques els hi vaig fer un vídeo que, a hores d’ara, encara hi acudim per veure com és la vida dins una nau espacial de veritat. I ara, en ple procés de construcció no anava a ser menys.

Vàrem començar investigant com era la cabina de comandament i les conclusions per a la nostra construcció van ser que la nostra cabina de comandament havia de tenir molts de botons, pantalles, dos seients amb cinturons i una palanca per a conduir.

La tutora va explicar-me que tenia un parell d’idees respecte als seients amb cinturons, però que no se li ocorria res per a tot lo demés. Jo vaig a atrevir-me a preguntar-li que què li semblava la idea d’aferrar taps d’ampolles a les oueres, aprofitant que ja tenien una bombament per a enganxar-los millor. La idea li va agradar molt i ens vam posar a construir-lo amb els infants. De seguida, relacionat amb les oueres, també se’m va ocórrer que les tapes de les oueres podrien servir de pantalles i aferrar a dintre dibuixos de tot allò que podem trobar-nos a l’espai. I dit i fet, la idea també li va agradar. Un cop va estar tot muntat, nosaltres ens encarregàrem d’enganxar-lo a les parets de la nau amb ajuda d’un parell d’escuradents i cola.

Després va arribar el moment de la palanca, on la tutora tenia la dea de fer-lo amb un pal enganxat a una caixa. De seguida vaig dir-li que amb dos desembussadors podríem donar la mobilitat necessària a l’objecte i, a la vegada, que fos més real per als infants. La meva tutora va estar encantada amb la idea i jo vaig sentir-me molt bé de veure que els hi era útil aportant idees al projecte, encara havent arribant després d’haver començat.

Per això, les etiquetes d’aquesta entrada aniran relacionades amb ESPAIS I MATERIALS, ja què he pogut participar oferint idees de materials per a la construcció de la nau espacial per dintre, i ajustar-me, de la mateixa forma, a l’espai reduït que hi ha dintre d’aquesta. A més a més, considero que he d’esmentar també la competència de TREBALL COL·LABORATIU, perquè en tot moment que la meva tutora va preguntar-me si tenia alguna idea per poder col·laborar amb ella, inclús quan ja tenia una idea establerta, proposar-n’hi una diferent que pensava que podria ser més significativa pels infants i podria donar millor resultat.

Aquí us deixo unes imatges que mostren la cabina de comandament de la nostra nau... llàstima que per quan l’acabin jo ja hauré acabat les meves pràctiques, perquè està quedant impresionant!

Resultat dels botons i les pantalles fets amb oueres ja penjats dintre de la nau espacial.
Imatge d'elaboració propia.
 
Vista de les palanques fetes amb desembussadors davant dels seients amb els cinturons.
Imatge d'elaboració propia.
 
Us agrada? Clar que sí...
Petonets i... fins un altre!

Patricia Pinar Roig.
☺♥♫

No hay comentarios:

Publicar un comentario