Ja us vaig
comentar fa un parell de dies que en aquest centre de doble línia els infants
es desdoblen per fer filosofia i psicomotricitat. D’aquesta forma, a filosofia
queden grups reduïts a cada aula i a psicomotricitat les altres dues meitats.
Doncs bé,
quan vaig arribar ja us vaig comentar que estaven fent un projecte on el pintor
Goya era el protagonista amb el quadres on sortien persones jugant. Ara, que ja
hem deixat en Goya de banda, havíem de proposar un altre projecte diferent.
A la meva
companya Sonia i a mi es van proposar les nostres tutores de fer la programació
nosaltres amb la seva ajuda. Nosaltres sense pensar-ho vam accedir encantades i
vam triar el projecte de “Tot pensant – tot
contant contes”.
Aquest
projecte tracta d’una marieta (que en el nostre cas ha set una papallona per
facilitat de material) que es troba un mapa i decideix fer un viatge. A cada
lloc on arriba li conten un conte que, a cada sessió de la programació, hem
contat als nens i nenes de les dues aules.
Així, podíem
lligar l’altre projecte que duen a terme “la
volta al món en 7 bosses”. Aquest es composa per 7 bosses (una per continent
més els pols i Eivissa) que cada setmana es reparteixen als nens i amb els
pares aprenen algun tret destacable sobre el lloc que els hi ha tocat.
Bé, doncs
un cop ens vam decantar pel viatge de na Joanina (nom de la papallona) vam
començar a veure com podíem plantejar les sessions, quina feina anaven a fer
els infants i com podia ser el mural on s’anava a plasmar el viatge. Ens vam
posar mans a l’obra i el resultat em va agradar tant que vaig pensar que podria
emprar-ho per al meu treball de fi de grau.
El mural
per seguir els viatges penjava de la paret al racó de filosofia i constava d’una
sèrie de dibuixos suggerents relacionats amb el conte que anava a ser contat.
De la mateixa forma, volíem que els infants fessin el mateix i, per aquest
motiu, la feina de cada sessió era l’elaboració d’un pòster de l’itinerari de
la papallona i una representació del conte a sobre d’una pestanya que, en
aixecar-se, aferrarien una fotografia de l’activitat plantejada per al dia. El
resultat? Espectacular, a què si?
Procés de construcció del mural. Imatge d'elaboració propia. |
Feina acabada feta per un dels alumnes de la classe dels astronautes. Si us fixeu, les rodones blanques s'aixequen i deixen entreveure que davall hi ha fotografíes. |
Estem les dos molt agraïdes que ens hagin deixat plantejar aquest projecte, ja que quan vam arribar els projectes centrals d’ambdues aules estaven començats i no havíem pogut veure el procés des del començament. Amb aquest hem pogut veure’l sencer i és molt emocionant veure sessió rere sessió com creix el mural de la mateixa manera que el coneixement dels infants.
Així doncs,
les etiquetes aquest cop seran DISSENY, ja què hem set nosaltres les qui hem
confeccionat tot aquest projecte; APRENENTATGE AUTÒNOM, perquè encara que hem
tingut ajuda per part de les tutores ens deixaven cometre qualque error per a
què ens adonéssim de les petites modificacions que havíem de fer d’una sessió
per l’altre, fet que personalment ha set molt profitós per a mi perquè és com
realment s’aprèn. Per aquest últim motiu és pel qual m’agradaria esmentar també
la competència de AUTOCONCEPTE PROFESSIONAL, ja què posant en marxa aquest
projecte no només ens hem familiaritzat amb el què és crear un projecte, sinó
també amb la importància de observar el procés, partir de les idees prèvies,
explotar les habilitats assolides, etc., en definitiva, conèixer bé als
alumnes.
Fins aquí
aquesta experiència...
Petonets
i... fins aviat!
Patricia Pinar Roig.
☺♥♫
No hay comentarios:
Publicar un comentario