jueves, 4 de junio de 2015

Astronautes organitzats... i un poc estrellats.

Hola de nou a tots i totes!

Com porteu les vostres pràctiques? Ja comenceu a veure el final? A mi em fa molta llàstima després de tant de temps...

Avui us vull contar que ha passat amb el nostre horari ara que arriba fi de curs. Com sabeu, fem un projecte que es diu “la volta al món en 7 bosses”. Aquest, com d’igual forma s’havia de continuar el proper curs per a què les set bosses passessin per totes les cases, hem decidit parar-lo ara que tots els nens s’han emportat 3 bosses i emprar l’espai de l’horari que hi dedicàvem a altres activitats com acabar el coet o passar les proves de numeració i lecto-escriptura pertinents.

El projecte de construcció de la nau espacial comença a allargar-se per la dimensió del projecte. Així que ara, els dilluns a primera hora se la dediquem al coet per poder acabar-lo a temps. Sobre les proves, fem com el trimestre passat, la meva tutora s’encarrega de les de lecto-escriptura i jo de les de numeració.

A més a més, s’ha ajuntat la preparació de la funció de fi de curs. La meva tutora i jo esperàvem que, després de fer una assemblea per decidir que fèiem, es decantessin per una cançó de les que ja es saben i un ball acord a la cançó. Però no! Aquest astronautes són uns treballadors nats als que els hi agradaria fer una representació teatral d’un conte sobre astronautes que s’inventin i que, aquest teatre, acabi amb un ball tots junts d’una cançó sobre astronautes també.

Ens sorprèn molt aquesta iniciativa que han tingut, perquè d’aquí pot sorgir un altre tipus de projecte. És una llàstima que ara s’hagi de fer tan breu i a corre-cuita.

Però bé, no ens amoïnem perquè hem trobat una cançó ideal per al ball final que la pròpia cançó diu com t’has de moure. És a dir, el ball ja està muntat i el més sorprenent: SE’L HAN APRÈS JA! Així que ara ja només falta fer el conte, el teatre i assajar.

Així i tot, com la piscina l’acaben a tres setmanes de fi de curs, també tindran més temps per poder dedicar-li al projecte del coet i a la funció de fi de curs.

D’aquesta forma, les etiquetes d’avui seran RUTINES, perquè com he pogut viure, són molt importants per al desenvolupament dels petits, però hi ha que saber en quin moment poder flexibilitzar-les per poder beneficiar altres trets del desenvolupament d’aquests; i no per això veure aquesta flexibilització com un aspecte negatiu per a l’aprenentatge. Així doncs, també posaré com a etiqueta ACTITUD ÈTICA DOCENT, ja què amb aquesta experiència m’he pogut adonar que no es tant dolent deixar alguns projectes de banda que es poden continuar en el proper curs i afavorir  projectes que si es volen acabar. Ve a ser un poc com vaig dir un cop: havia d’aprendre a tolerar la desorganització organitzada que s’esdevé a l’aula molts cops i que és imprescindible per a l’autorregulació dels infants. Aquest cop, m’he adonat que es poden portar endavant moltes activitats però que cal tancar portes per obrir-ne unes altres i avançar cada dia, ja que en cas contrari pots acabar frustrat i angoixat per no acabar allò que s’ha planejat i oblidar-te de gaudir dels nens i nenes, del dia a dia i del seu aprenentatge. En poques paraules, i donant sentit al títol de l’entrada, organitzar-se per no estrellar-se!

Què en dieu? Esteu d’acord? Ja direu coses...

Us deixo la cançó tan alegre i divertida que ballem a final de curs... aneu assajant!



Petonets i... fins un altre!

Patricia Pinar Roig.
☺♥♫
_____________
BIBLIOGRAFIA:
  • Vídeo extret del següent link <https://www.youtube.com/watch?v=HNzLT_ccW6k>

No hay comentarios:

Publicar un comentario