Com porteu
les vostres pràctiques? Ja comenceu a veure el final? A mi em fa molta llàstima
després de tant de temps...
Avui us
vull contar que ha passat amb el nostre horari ara que arriba fi de curs. Com
sabeu, fem un projecte que es diu “la volta
al món en 7 bosses”. Aquest, com d’igual forma s’havia de continuar el
proper curs per a què les set bosses passessin per totes les cases, hem decidit
parar-lo ara que tots els nens s’han emportat 3 bosses i emprar l’espai de l’horari
que hi dedicàvem a altres activitats com acabar el coet o passar les proves de
numeració i lecto-escriptura pertinents.
El projecte
de construcció de la nau espacial comença a allargar-se per la dimensió del
projecte. Així que ara, els dilluns a primera hora se la dediquem al coet per
poder acabar-lo a temps. Sobre les proves, fem com el trimestre passat, la meva
tutora s’encarrega de les de lecto-escriptura i jo de les de numeració.
A més a
més, s’ha ajuntat la preparació de la funció de fi de curs. La meva tutora i jo
esperàvem que, després de fer una assemblea per decidir que fèiem, es
decantessin per una cançó de les que ja es saben i un ball acord a la cançó.
Però no! Aquest astronautes són uns treballadors nats als que els hi agradaria
fer una representació teatral d’un conte sobre astronautes que s’inventin i
que, aquest teatre, acabi amb un ball tots junts d’una cançó sobre astronautes
també.
Ens sorprèn
molt aquesta iniciativa que han tingut, perquè d’aquí pot sorgir un altre tipus
de projecte. És una llàstima que ara s’hagi de fer tan breu i a corre-cuita.
Però bé, no
ens amoïnem perquè hem trobat una cançó ideal per al ball final que la pròpia
cançó diu com t’has de moure. És a dir, el ball ja està muntat i el més
sorprenent: SE’L HAN APRÈS JA! Així que ara ja només falta fer el conte, el
teatre i assajar.
Així i tot,
com la piscina l’acaben a tres setmanes de fi de curs, també tindran més temps
per poder dedicar-li al projecte del coet i a la funció de fi de curs.
D’aquesta
forma, les etiquetes d’avui seran RUTINES, perquè com he pogut viure, són molt
importants per al desenvolupament dels petits, però hi ha que saber en quin
moment poder flexibilitzar-les per poder beneficiar altres trets del
desenvolupament d’aquests; i no per això veure aquesta flexibilització com un
aspecte negatiu per a l’aprenentatge. Així doncs, també posaré com a etiqueta
ACTITUD ÈTICA DOCENT, ja què amb aquesta experiència m’he pogut adonar que
no es tant dolent deixar alguns projectes de banda que es poden continuar en el
proper curs i afavorir projectes que si
es volen acabar. Ve a ser un poc com vaig dir un cop: havia d’aprendre a
tolerar la desorganització organitzada que s’esdevé a l’aula molts cops i que
és imprescindible per a l’autorregulació dels infants. Aquest cop, m’he adonat
que es poden portar endavant moltes activitats però que cal tancar portes per
obrir-ne unes altres i avançar cada dia, ja que en cas contrari pots acabar
frustrat i angoixat per no acabar allò que s’ha planejat i oblidar-te de gaudir
dels nens i nenes, del dia a dia i del seu aprenentatge. En poques paraules, i
donant sentit al títol de l’entrada, organitzar-se per no estrellar-se!
Què en dieu?
Esteu d’acord? Ja direu coses...
Us deixo la
cançó tan alegre i divertida que ballem a final de curs... aneu assajant!
Petonets
i... fins un altre!
Patricia Pinar Roig.
☺♥♫
_____________
BIBLIOGRAFIA:
- Vídeo extret del següent link <https://www.youtube.com/watch?v=HNzLT_ccW6k>
No hay comentarios:
Publicar un comentario